EXTRACTABLES AND LEACHABLES HAVE BEEN USED INTERCHANGEABLELY FOR TOO LONG. ARE WE STILL CONFUSED?

Hoe lang is een uittreksel geldig?

Gevraagd door: ds. Demi Ramautar  |  Laatste update: 10 mei 2023
Score: 4.6/5 (6 stemmen)

Een uittreksel uit het bevolkingsregister (de Basisregistratie personen) heeft geen houdbaarheidsdatum. Er staat wel een datum op. Meestal mag een uittreksel maar 3 of 6 maanden oud zijn voor de organisatie die erom vraagt. U vraagt dit na bij de organisatie die het uittreksel van u wil hebben.

Wat kost een uittreksel BRP in jouw gemeente?

Een uittreksel uit de Basisregistratie Personen (BRP) kost € 22,40 (tarief 2023). Dit zijn de betalingsmogelijkheden: online: u kunt betalen met iDEAL, Visa of MasterCard. bij een Stadsloket: het is de bedoeling dat u betaalt met uw pinpas of creditcard.

Hoe lang duurt uittreksel basisregistratie?

U vraagt een uittreksel Basisregistratie Personen (BRP) online aan via uw DigiD. Bij de aanvraag wordt u meteen verzocht om vooraf via iDEAL € 5,- te betalen. De gemeente stuurt het uittreksel Basisregistratie Personen binnen 2 werkdagen per post naar u op.

Wat is een recent uittreksel?

Een overzicht van geregistreerde gegevens van een bedrijf, zoals naam, adres, oprichtingsdatum en in de meeste gevallen functionarissen.

Kan je een uittreksel online aanvragen?

U vraagt een uittreksel uit de Basisregistratie Personen (BRP) aan bij de gemeente waar u woont. U vraagt uw uittreksel aan via de knop 'Uittreksel aanvragen'. U logt in met uw DigiD en betaalt met iDeal.

24 gerelateerde vragen gevonden

Wat heb je nodig voor een uittreksel?

Er zijn 2 soorten uittreksels:
  • een uittreksel uit de basisregistratie personen (BRP): hierop staan gegevens zoals uw naam, geboortedatum, geboorteplaats en uw adres. ...
  • een uittreksel uit de registers van de burgerlijke stand: dit is een bewijs van een belangrijke gebeurtenis in uw leven.

Wat heb je nodig om een uittreksel aan te vragen?

Je hebt je identiteitskaart of verblijfskaart nodig. Vraag je het uittreksel op voor iemand anders? Dat kan niet online, maar wel bij de politie. Breng een volmacht mee en (een kopie van) de identiteitskaart van de persoon waarvoor je het uittreksel aanvraagt.

Hoe oud mag een uittreksel KVK zijn?

Een uittreksel Handelsregister toont de gegevens van een bedrijf op het moment van opvragen. Als er daarna wijzigingen optreden, zijn de gegevens op het uittreksel dus niet meer actueel. In de praktijk vragen de meeste bedrijven dan ook om een uittreksel dat niet ouder is dan 1 maand.

Welk uittreksel BRP voor huurwoning?

Welke documenten heb ik nodig als ik een vrije sector huurwoning krijg aangeboden?  Een historisch uittreksel uit de Basis Registratie Personen (BRP) van uw gemeente waaruit blijkt hoe lang u, uw partner en uw kinderen/medebewoners in uw huidige woning wonen en hebben gewoond.

Hoeveel jaar is recent?

Het beste antwoord. Recent wil zeggen van een jonge datum dus maximaal 1 week, hooguit 14 dagen.

Hoe download ik uittreksel BRP?

Dat kan door in te loggen op MijnOverheid.nl. Of vraag bij uw gemeente na hoe uw persoonsgegevens in de BRP staan geregistreerd. U kunt uw persoonsgegevens in de BRP via MijnOverheid.nl bekijken. Of door een afspraak te maken aan de balie van uw gemeente.

Hoe krijg ik een uittreksel van BRP?

U vraagt een uittreksel uit het bevolkingsregister (de Basisregistratie personen) aan in de gemeente waar u woont.

Wie mag een uittreksel BRP aanvragen?

Wie mogen mijn gegevens in de Basisregistratie Personen (BRP) inzien? Naast een aantal soorten organisaties, zoals de Belastingdienst, mag uzelf uw persoonsgegevens in de Basisregistratie Personen (BRP) inzien. Ouders of verzorgers met ouderlijk gezag hebben inzage in gegevens van hun minderjarige kinderen.

Kan je BRP downloaden?

Vanaf nu is het mogelijk om een aangevraagd uittreksel basisregistratie personen (BRP) digitaal te ontvangen in MijnOverheid. Via de website is het mogelijk om veel producten digitaal aan te vragen. Zo ook een uittreksel voor de basisregistratie personen (BRP), ook wel uittreksel bevolkingsregister genoemd.

Hoe ziet een BRP eruit?

Het gaat om gegevens als naam, burgerservicenummer (BSN), geslacht, geboortedatum, geboorteplaats en adres. De Nederlandse overheid heeft deze gegevens nodig om bijvoorbeeld een paspoort, identiteitskaart of rijbewijs te kunnen maken.

Wat staat er in een standaard BRP uittreksel?

Persoonsgegevens van ingezetenen in de BRP

Hun voornamen en achternamen, geslacht en burgerservicenummers. Uw nationaliteit en de reden voor het verkrijgen of verliezen van de Nederlandse nationaliteit. Het burgerservicenummer, de voornamen en achternaam, het geboorteland en het geslacht van uw partner.

Kan verhuurder BRP inzien?

Minister Plasterk van BZK wil verhuurders geen inzage geven in persoonsgegevens uit de basisregistratie personen (BRP).

Waarom een BRP uittreksel aanvragen?

U kunt een uittreksel BRP om verschillende redenen aanvragen. Bijvoorbeeld voor het afleggen van een examen, inschrijven voor een school of opleiding of inschrijving bij een woningbouwvereniging. De informatie die op een uittreksel uit de BRP is vermeld, hangt af van het doel waarvoor u het uittreksel nodig heeft.

Heb ik een BRP nodig?

Komt u langer dan 4 maanden in Nederland wonen, dan moet u zich als ingezetene laten inschrijven in de Basisregistratie Personen (BRP).

Hoe lang is uittreksel Kamer van Koophandel geldig?

Het gekwalificeerde zegel is onbeperkt geldig. Als je het pdf-document geopend hebt met Adobe Acrobat Reader kun je bovenin en ook links in het scherm het zegel van ondertekening controleren. Je ziet daar de naam Kamer van Koophandel en de datum en tijdstip van ondertekening.

Is uittreksel KvK gratis?

Kies je eenmanszaak om je gegevens eenvoudig en gratis te bekijken. De gegevens die je online inziet, komen overeen met de gegevens zoals deze op het uittreksel Handelsregister worden getoond.

Wat is een geldig KvK uittreksel?

Een digitaal uittreksel is een officieel bewijs van inschrijving in het Handelsregister. Je krijgt informatie over de rechtspersoon, onderneming en vestiging(en). Je ziet naam, adres, oprichtingsdatum en in de meeste gevallen functionarissen van een bedrijf of organisatie.

Waar haal ik een uittreksel?

U vraagt een afschrift of uittreksel van deze akten aan bij de gemeente die de akte opmaakte.
...
De volgende soorten akten kunt u aanvragen:
  • geboorteakte;
  • overlijdensakte;
  • huwelijksakte;
  • echtscheidingsakte;
  • akte van partnerschapsregistratie.

Wat is het verschil tussen een akte en een uittreksel?

Wat is het verschil tussen een uittreksel en afschrift? Uittreksel: beperkte informatie uit de akte. Afschrift: kopie van de hele akte met stempel en handtekening van de ambtenaar van de burgerlijke stand. Dit noemen we een 'gewaarmerkte kopie'.

Hoe kom ik er achter of ik een strafblad heb?

Een uittreksel uit het strafregister kan u doorgaans bekomen bij de gemeente van uw woonplaats. Hierop staan de strafrechtelijke veroordelingen vermeld die u hebt opgelopen.

Vorige artikel
Waarom diepe navel?
Volgende artikel
Is 1 klap mishandeling?