The Truth About Your Birth Certificate...

Hoe lang is een Marokkaanse geboorteakte geldig?

Gevraagd door: Carlijn Dubbeldemuts van der Sluys AD  |  Laatste update: 18 juni 2022
Score: 4.3/5 (35 stemmen)

De gelegaliseerde geboorteakte is 6 maanden geldig. De gelegaliseerde huwelijksakte (ook ouder dan 6 maanden) is icm een een afschrift van de registratie van het huwelijk/geregistreerd partnerschap in de GBA altijd geldig.

Hoe oud mag een geboorteakte zijn?

Een uittreksel uit het bevolkingsregister (de Basisregistratie personen) heeft geen houdbaarheidsdatum. Er staat wel een datum op. Meestal mag een uittreksel maar 3 of 6 maanden oud zijn voor de organisatie die erom vraagt.

Hoe duur is een geboorteakte?

Kosten. Een akte kost € 14,30 (tarief 2022). Online: u kunt betalen met iDEAL, Visa of MasterCard.

Wat is een integrale geboorteakte?

De integrale kopie van de geboorteakte wordt afgegeven aan de houder, zijn verwanten , zijn nakomelingen, zijn echtgenote/echtgenoot, de testamentaire of datieve voogd of aan een hiervoor gemachtigd persoon.

Hoe kom ik aan een geboorteakte?

U vraagt de geboorteakte aan in de gemeente waar u geboren bent. U kunt een afschrift, uittreksel of meertalig internationaal uittreksel aanvragen.

43 gerelateerde vragen gevonden

Waar heb je een geboorteakte voor nodig?

De geboorteakte is het juridisch bewijs van de geboorte. Met dit bewijs heeft je kindje een identificatie en kun je je kindje bijvoorbeeld verzekeren, krijg je kinderbijslag en kun je je kindje inschrijven bij scholen.

Hoe lang duurt uittreksel geboorteregister?

Hoe lang duurt het

Aanvraag online: u ontvangt de akte binnen 5 werkdagen. Aanvraag per post: u ontvangt de akte binnen 4 weken.

Wat is een uittreksel geboorteakte?

Een geboorteakte is het schriftelijke bewijs van inschrijving van uw geboorte in de burgerlijke stand. U kunt de akte aanvragen als Nederlands afschrift of meertalig (internationaal) uittreksel. U vraagt deze aan bij de gemeente waar u bent geboren.

Is BRP geboorteakte?

Uittreksel Basisregistratie Personen (BRP) - (vroeger GBA)

U vraagt dit uittreksel aan bij de gemeente waar u woont. Bij de aanvraag geeft u aan waarvoor u het uittreksel nodig hebt. Bijvoorbeeld: woningbouw, bewijs van in leven zijn, echtscheiding, burgerlijke staat aantonen, IND of stopzetten abonnement.

Wat is een integrale kopie?

Met copie integrale bedoelen ze geen kopie maar een originele geboorte akte dat wordt gebruikte om de burgerlijke staat van iemand aan te tonen.

Waarom geboortebewijs?

Kinderen zonder geboortebewijs bestaan officieel niet. Ze staan in geen enkel overheidsregister. Voor politie en justitie is het daardoor bijna onmogelijk deze kinderen te beschermen tegen misbruik, uitbuiting en andere misdaden. Een geboortebewijs zorgt ervoor dat een kind geregistreerd is als staatsburger.

Wat staat er op een geboortebewijs?

In het uittreksel staan in ieder geval uw naam, adres, woonplaats, geboorteplaats en geboortedatum. Daarnaast is het mogelijk om ook andere gegevens te vermelden zoals: burgerlijke staat, datum vestiging in de gemeente, etc.

Wat moet je doen als je geen geboorteakte hebt?

Wie geen geboorteakte of geboorteattest kan voorleggen, en de onmogelijkheid of zware moeilijkheden kan aantonen, moet aan de vrederechter een akte van bekendheid vragen.

Wat staat er op een internationaal uittreksel BRP?

Uw geboorteland; Uw nationaliteit; Uw burgerlijke staat; De gegevens van uw ouders.

Wat is uittreksel huwelijksregister?

Wilt u een bewijs van het huwelijk hebben? Vraag dan een 'uittreksel uit het huwelijksregister' aan bij de gemeente waar u bent getrouwd. Voor gebruik in het buitenland kunt u een meertalig uittreksel van de huwelijksakte aanvragen. Hier moet u wel voor betalen.

Hoe kan ik mijn BRP downloaden?

Hoe download ik een BRP?
  1. Log in op www.mijnoverheid.nl met uw DigiD.
  2. Menu selecteer identiteit Bekijk persoonsgegevens.
  3. Daar vindt u al uw gegevens uit de Basisregistatie Personen (BRP)
  4. Sla het op als een PDF bestand.
  5. Upload het op onze Uploadpagina via de e-mail die u van ons ontvangen heeft.

Wat is uittreksel gezinssamenstelling?

Het attest van gezinssamenstelling is een uittreksel uit het bevolkingsregister dat alle personen vermeldt die deel uitmaken van hetzelfde gezin.

Hoe lang duurt een uittreksel?

U vraagt een uittreksel Basisregistratie Personen (BRP) online aan via uw DigiD. Bij de aanvraag wordt u meteen verzocht om vooraf via iDEAL € 5,- te betalen. De gemeente stuurt het uittreksel Basisregistratie Personen binnen 2 werkdagen per post naar u op.

Hoe ziet een internationaal uittreksel eruit?

Een internationaal uittreksel bevat de belangrijkste gegevens van de akte en heeft een toelichting in het Engels, Duits en Frans. Hebt u een vertaling nodig in een andere taal, dan moet u zelf een vertaler inschakelen.

Hoe kan ik zien waar mijn kind is ingeschreven?

Uw persoonsgegevens of van uw kinderen inzien

Wilt u uw eigen persoonsgegevens of die van uw minderjarige kinderen zien? Dan kunt u op MijnOverheid.nl onder 'Persoonlijke gegevens' zien hoe u of uw kinderen geregistreerd staan in de BRP. Hiervoor moet u zich eerst aanmelden met een DigiD.

Wat is bewijsnood?

Bewijsnood bij naturalisatie/Nederlander worden. Vindt u dat u in bewijsnood bent? Dan moet u laten zien dat het voor u echt niet mogelijk is om aan een paspoort en/of geboorteakte te komen. ​U moet bewijzen met documenten waarom dit niet kan.

Wat heb je nodig voor aangifte baby?

Om geboorteaangifte te doen heeft u een geldig identiteitsbewijs nodig. Is er vóór de geboorte erkenning of naamskeuze gedaan? Dan moet u de akte daarvan meenemen als u geboorteaangifte doet. De gegevens van die akte komen in de geboorteakte.

Waar kan ik zien of ik getrouwd ben?

De burgerlijke stand maakt akten op van belangrijke gebeurtenissen in uw leven. Zoals geboorte, huwelijk, echtscheiding, geregistreerd partnerschap, beëindiging geregistreerd partnerschap en overlijden. U kunt een afschrift of uittreksel van deze akten aanvragen bij de gemeente waar de akte is opgemaakt.

Hoe lang duurt aanvraag huwelijksakte?

Hoelang duurt het? Binnen 4 weken stuurt de gemeente het afschrift of uittreksel naar u op.

Wat heb je nodig om te trouwen bij Marokkaanse consulaat?

Aan te leveren documenten

Integrale kopie van de huwelijksakte + vertaling in het Arabisch, gelegaliseerd door de lokale autoriteiten; Kopie van de CNIE en paspoort van beide echtgenoten; Bewijs van bekering tot de Islam voor de niet-moslim echtgenote/echtgenoot.

Vorige artikel
Hoe kind laten spelen?
Volgende artikel
Hoe laat je baby op zij slapen?