Domeinnaam Verhuizen? Vergeet Dit Niet

Wie krijgt er bericht van mijn verhuizing?

Gevraagd door: Jonathan Hussain LLB  |  Laatste update: 11 mei 2023
Score: 4.1/5 (16 stemmen)

De gemeente geeft uw verhuizing door aan alle instanties die deze gegevens nodig hebben voor de uitvoering van hun wettelijke taak. Denk daarbij aan de Belastingdienst, de politie, de brandweer en ziekenhuizen.

Wie moet ik doorgeven dat ik ga verhuizen?

Deze instanties moet u zelf even op de hoogte stellen van uw nieuwe adres: Telefonie- en internetprovider; zoals Ziggo, UPC of KPN. Gemeente (nieuw) Vrienden, familie, kennissen en buren.

Welke bedrijven informeren bij verhuizing?

Welke instanties moet ik zelf inlichten?
  • Telefonie- en internetprovider; zoals Ziggo, UPC of KPN.
  • Gemeente (nieuw)
  • Vrienden, familie, kennissen en buren.
  • Werk (afdeling Personeelszaken/HR)
  • Collega's.
  • Zakelijke relaties.
  • School, peuterspeelzaal of kinderdagverblijf.
  • Huisarts.

Hoe snel geeft gemeente verhuizing door aan Belastingdienst?

En gaat u verhuizen? Dan hoeft u uw nieuwe adres alleen aan de gemeente door te geven. De gemeente geeft het binnen 5 werkdagen na de verhuizing aan ons door.

Hoe lang duurt het voordat mijn verhuizing is verwerkt?

De verwerking van uw verhuisaangifte duurt 3 weken vanaf de datum van aangifte.

41 gerelateerde vragen gevonden

Hoe weet ik of mijn verhuizing goed is doorgekomen?

U kunt ook navraag doen bij een Stadsloket. Goed om te weten: als u uw verhuizing van tevoren doorgeeft, dan wordt uw melding bewaard tot uw verhuisdatum. Pas op de verhuisdatum wordt uw melding verwerkt in de BRP. Hoe lang de verwerking duurt, ziet u hieronder.

Hoe kun je zien wie er op je adres staat ingeschreven?

Of hoeveel personen er ingeschreven staan? Nee, u kunt geen overzicht krijgen van wie er ingeschreven staan op uw adres. De gemeente geeft geen informatie over particulieren.

Welke instanties krijgen automatisch bericht van verhuizing?

Als u uw adreswijziging bij de gemeente doorgeeft, krijgen deze instanties ook automatisch te horen dat u verhuisd bent.
...
Het gaat hierbij om de volgende instanties:
  • Zorgverzekeraars;
  • Ziekenhuizen;
  • Politie;
  • Brandweer;
  • Overheidsinstanties zoals de Belastingdienst, RDW, SVB, DUO.

Wie wordt automatisch verwittigd bij verhuis?

Automatische adreswijziging

overheidsinstellingen zoals de Vlaamse Belastingdienst, Kind en Gezin, OCMW,... sociale zekerheidsinstellingen. kinderbijslagfonds. ziekenfonds of mutualiteit.

Hoe weet de Belastingdienst waar ik woon?

Als natuurlijk persoon bent u fiscaal inwoner van Nederland als u uw permanente woon- of verblijfplaats in Nederland hebt. Daarbij kijken we onder meer of de volgende omstandigheden gelden: U brengt de meeste tijd door op een adres in Nederland. Uw partner en uw gezin wonen in Nederland.

Hoe geef je adreswijziging door aan huisarts?

Adreswijziging doorgeven aan huisarts

Je kan gewoon een brief opstellen die onder meer aan de huisarts wordt gericht waarin het nieuwe adres alsook de datum van verhuizing wordt opgenomen. Lees ook: adreswijziging doorgeven.

Hoe verhuizing digitaal doorgeven?

Je kunt dit persoonlijk, schriftelijk of digitaal doen. Het handigste vinden wij om het te doen via DigiD. Hier worden al je gegevens in een keer doorgezet naar je nieuwe adres. Verander ook direct jouw woonverblijf in jouw mijn.overheid.nl account met DigiD.

Wat controleert wijkagent bij verhuis?

Nadat de stedelijke administratie de politie op de hoogte heeft gebracht van je adreswijziging, komt de wijkagent langs op je nieuwe adres. Hij zal controleren of je werkelijk daar woont en er dus geen sprake is van domiciliefraude. Hang daarom onmiddellijk je naam op je nieuwe brievenbus en deurbel.

Wat als je adreswijziging niet doorgeeft?

Gaat u verhuizen dan moet u de adreswijziging binnen acht dagen doorgeven bij de dienst bevolking van uw nieuwe woonplaats. Als u dit niet doet kunt u hier een boete voor krijgen. U kunt langs gaan bij de dienst bevolking, maar u kunt de adreswijziging ook schriftelijke of elektronisch melden.

Hoeveel kost een adreswijziging?

De aangifte van een adreswijziging is gratis.

Wat is een bewijs van verhuizing?

geldig legitimatiebewijs van jezelf en alle mensen die meeverhuizen (paspoort, rijbewijs, Nederlandse identiteitskaart of vreemdelingendocument); bewijs van het nieuwe adres (huurcontract, koopakte of toestemmingsverklaring van de hoofdbewoner).

Kan ik iemand uitschrijven uit mijn huis?

Nee, dat is niet mogelijk. Het is wel mogelijk om de gemeente te verzoeken om een adresonderzoek te starten. De gemeente kan controleren waar de persoon daadwerkelijk woont of ingeschreven is. Wanneer dat niet het geval is zal de gemeente de gegevens wijzigen of uit uitschrijven uit de Basisregistratie Personen.

Kan je op twee adressen ingeschreven staan?

In principe mag er 1 huishouden ingeschreven staan per adres. Dit betekent: 1 of 2 volwassenen, al dan niet met kinderen. Wanneer voor het adres een omzettingsvergunning is afgegeven, dan mogen er meerdere huishoudens ingeschreven staan op het adres.

Kan ik me uitschrijven zonder nieuw adres?

Wanneer je je gaat uitschrijven uit de BRP is het niet verplicht om je elders in te schrijven. Je hoeft je dus niet (in het buitenland) in te schrijven als woonachtige. Indien je je inschrijft op een ander adres in Nederland, dan behoor je op dat adres in principe wel te wonen.

Hoe lang duurt wijziging BRP?

De gemeente beslist binnen 4 weken over het aanpassen van de gegevens. Gaat het om gegevens over uw burgerlijke staat of nationaliteit? Dan kan de gemeente de termijn met 8 weken verlengen. Het verwijderen van gegevens van vóór een adoptie of geslachtsverandering gebeurt binnen 4 weken.

Hoe lang duurt het voor wijkagent komt?

Wanneer komt de wijkinspecteur langs? De eerste woonstcontrole gebeurt in normale omstandigheden binnen de 15 dagen na de aangifte.

Wat als je niet thuis bent voor wijkagent?

Als de wijkagent bij een eerste bezoek niet voldoende informatie heeft, moet hij een nieuw bezoek brengen. De wijkagent kan een afspraak met je maken, maar hij kan ook onaangekondigd langskomen. Als je niet thuis was, moet hij wel een briefje nalaten.

Waar let een wijkagent op?

Het antwoord is: een wijkagent doet van alles. Hij is bezig met de totale politiezorg binnen zijn of haar wijk. Denk aan de aanpak van sociale problemen, zoals overlast gevende jongeren, milieudelicten en criminaliteit.

Wat gebeurt er als je je niet inschrijft bij de gemeente?

U kunt geen paspoort, identiteitskaart of rijbewijs aanvragen. U hebt geen recht op financiële ondersteuning van de overheid, zoals huurtoeslag, studiefinanciering of een uitkering. U kunt geen parkeervergunning krijgen. U mag niet stemmen.

Kan je online uitschrijven bij de gemeente?

Zoals uw partner en kinderen? Dan kunt u zich bij veel gemeenten alleen aan de balie uitschrijven. Uitschrijven per post of online is dan niet mogelijk.

Volgende artikel
Is melk goed bij reflux?