Heeft zeuren over taal zin?

Wat is een goede afsluitende zin?

Gevraagd door: bacc. Bradley Willemsen  |  Laatste update: 11 mei 2023
Score: 4.3/5 (42 stemmen)

Klassieke voorbeelden van een slotzin
Gebruik deze klassieke slotzinnen als eventuele inspiratie: Wij vertrouwen erop u hiermee van dienst te zijn geweest. Vertrouwende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Wij zien uw antwoord met belangstelling tegemoet.

Hoe maak je een goede slotzin?

10 zinnen voor het sluiten van een e-mail voor een baan:
  • Met vriendelijke groet,
  • Groeten (of Met vriendelijke groet).
  • Ik kijk ernaar uit om van u terug te horen.
  • Ik waardeer uw steun.
  • Laat me weten hoe ik nog meer kan helpen.
  • Laat het me weten als u vragen heeft.
  • Met hartelijke groeten.

Wat zet je aan het eind van een brief?

De meest gebruikelijke slotgroet is: Met vriendelijke groet(en). Te formeel is een slotgroet als: Hoogachtend, of Met hoogachting. Te informeel is een slotgroet als: Groetjes, of Hartelijks.

Hoe eindig je een formele e-mail?

In een zakelijk bericht voor externe contacten is Met vriendelijke groet(en) erg gebruikelijk en in elk geval beter dan de formele slotgroet Hoogachtend. In vervolgcorrespondentie kan de slotgroet wat informeler worden, bijvoorbeeld Groeten of Groet.

Hoe sluit je een mail af in afwachting?

Ik zie uw reactie graag tegemoet. Uw rapport zie ik met belangstelling tegemoet. Vertrouwende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Wij hopen spoedig iets van u te vernemen.

38 gerelateerde vragen gevonden

Hoe om n brief af te eindig?

met vriendelijke groeten / met vriendelijke groet / met een In een zakelijke brief of e-mail kunt u Met vriendelijke groeten, Met vriendelijke groet of Met een vriendelijke groet als slotgroet gebruiken.

Hoe bedank je iemand via de mail?

Woorden om dank u te zeggen en waardering te tonen
  • Heel erg bedankt.
  • Heel erg bedankt.
  • Ik waardeer uw aandacht.
  • Ik waardeer uw begeleiding.
  • Ik waardeer uw hulp.
  • Ik waardeer uw tijd.
  • Ik waardeer oprecht….
  • Mijn oprechte waardering.

Hoe eindig je een formal letter?

Een formele zakelijke mail eindigt overigens niet met de afsluiting, maar met de ondertekening. Omdat het een formele mail betreft, kun je deze het beste afsluiten met 'Sincerely', 'Kind Regards', 'Best Regards' of 'Thank you'.

Hoe schrijf je een professionele email?

De indeling van een zakelijke mail kan variëren naargelang het doel, maar de grote lijnen komen steeds overeen. Je hebt altijd een duidelijke onderwerpregel nodig, een correcte aanspreking, een korte inleiding, de call to action en een correcte afsluiting.

Wat betekent Ik zie uw reactie graag tegemoet?

Met die zin bied je de lezer een mogelijkheid tot contact. Je zegt bijvoorbeeld waar hij terecht kan met verdere vragen. Kijk wel uit voor verouderde zinnen als 'In afwachting van uw reactie, verblijf ik. ' Beter is 'Ik zie uw reactie graag tegemoet' of 'Graag horen wij of u gebruik wilt maken van dit aanbod.

Hoe eindig je een boze mail?

Sluit de mail netjes af met “Met vriendelijke groeten” of “Hartelijke groet”. De mail afsluiten met: Thanks, MVG, gr of groet zijn uit den boze.

Hoe sluit je een brief af met Namens?

Namens deze betekent 'uit naam van de genoemde persoon'. Deze vaste formulering is te vinden in de slotformule van brieven die iemand in opdracht van iemand anders ondertekent. Bij namens dezen gaat het om meerdere personen.

Wat is een formele brief?

Een zakelijk brief schrijf je met een vaste indeling: aanhef, inleiding, kern, slotalinea en afsluiting. Het is belangrijk dat je boodschap helder is. Denk dus na over wie de ontvanger is en over wat je wilt bereiken voordat je gaat schrijven.

Wat zijn 3 manieren om een tekst af te sluiten?

Soorten afsluitingen
  • Verwijzing naar het begin: eindigen met hetgeen waarmee je begonnen bent maakt het verhaal rond.
  • Samenvatting: zet de hoogtepunten van de tekst op een rij.
  • Conclusie: geeft het antwoord op de belangrijkste vraag van het stuk.
  • Aanbeveling: verbindt praktische consequenties aan de conclusie.

Hoe eindigt een tekst?

De laatste alinea van je tekst is bedoeld om de tekst af te ronden. Juist daarom is het vaak beter om in de laatste alinea geen nieuwe informatie te bespreken. Met nieuwe informatie zou je namelijk aangeven dat je nog niet klaar bent met het onderwerp, waardoor er geen sprake is van een echt slot.

Hoe begin en eindig je een zakelijke brief?

Voor een zakelijke brief gebruik je een passende aanspreking, zoals 'Geachte heer/mevrouw'. Je begint de eerste alinea met een hoofdletter en je begint nooit met 'ik'. In deze alinea geef je aan waarom je de brief schrijft. Hierna volgt de rest van je tekst.

Hoe schrijf je een fatsoenlijke mail?

Ze zijn verwerkt in onderstaande tien tips:
  1. Geef je mail een heldere onderwerpregel mee. Geef je lezer een goede reden om de mail te openen. ...
  2. Wees beleefd. Begroet je ontvanger eerst even. ...
  3. Wees duidelijk. ...
  4. Bied overzicht. ...
  5. Val mensen niet lastig. ...
  6. Gebruik de juiste toon. ...
  7. Schrijf foutloos. ...
  8. Check je bijlagen.

Hoe maak je een mooie email?

Met aandacht voor deze zeven ingrediënten trek je in elk geval de aandacht.
  1. Tip 1: Zie een e-mail als een website. ...
  2. Tip 3: Gebruik web-veilige lettertypen. ...
  3. Tip 4: Grijp de aandacht met titels en afbeeldingen. ...
  4. Tip 5: Creëer zichtbare call-to-actions (CTA's) ...
  5. Tip 6: Ontwerp een perfecte footer.

Hoe kan ik een zakelijke brief schrijven?

De vaste onderdelen van een zakelijke brief
  1. een briefhoofd met: afzender. geadresseerde. datum. onderwerp. kenmerk.
  2. de aanhef.
  3. de afscheidsgroet.
  4. de ondertekening.
  5. de bijlagen.

Wat is een informele brief?

Een informele brief is een persoonlijke brief gericht naar bekenden of mensen die je op een informele wijze wilt benaderen. Het is toegestaan om persoonlijke taal te gebruiken, maar let wel op de semi-formele toon die geliefd is bij de Engelsen.

Hoe begin je een brief netjes?

Als u de naam en het geslacht van de geadresseerde weet, is de beste aanhef in een zakelijke brief of e-mail Geachte heer + de achternaam of Geachte mevrouw + de achternaam. Als u het geslacht niet weet, is onder meer Geachte heer of mevrouw + de achternaam gebruikelijk.

Hoe zeg je bedankt op een andere manier?

8 manieren om 'dank je' te zeggen
  1. Wees specifiek. Focus je dankbaarheid op iets concreets dat diegene die je wil bedanken, bereikt heeft. ...
  2. Maak komaf met je trots. ...
  3. Schrijf een bedankbrief. ...
  4. Wees eerlijk. ...
  5. Voeg echte waarde toe. ...
  6. Vergeet ook 'minder zichtbare' mensen niet. ...
  7. Denk 'outside the box' ...
  8. Overdrijf niet.

Is alvast bedankt netjes?

"Alvast bedankt," of "op voorhand bedankt," blijken dé manier om een antwoord los te krijgen. "Dankjewel," en "bedankt," prijkten op een mooie tweede plaats. Erg formele afsluiters, zoals "hoogachtend," gebruik je dan weer beter niet.

Hoe bedank je iemand professioneel?

Voorbeeldzinnen en teksten; bedankt voor de samenwerking

-> Dank je wel voor de prettige samenwerking. -> We willen je graag laten weten hoe blij we met je zijn. -> Dank je wel dat je de moeite hebt gedaan om me hierbij te helpen / dit voor me op te zoeken. -> Het is fijn om te weten dat ik bij jou terecht kan.

Wat is een formele groet?

Bij een formele aanhef als Zeer geachte mevrouw of Weledelgestrenge heer, past Hoogachtend of Met de meeste hoogachting het best. Brieven die beginnen met Geachte heer of Geachte mevrouw, kunnen zowel met Met vriendelijke groet(en) als met Hoogachtend worden afgesloten.

Vorige artikel
Is een voetensteun nodig?
Volgende artikel
Wat voel je als je ADD hebt?