op uw naam is een "geheime" bankrekening !

Hoe lang is een internationaal geboorte akte geldig?

Gevraagd door: Chloë Janssen  |  Laatste update: 5 mei 2022
Score: 4.9/5 (72 stemmen)

De geldigheidsduur van een buitenlandse akte (geboorte, huwelijk, overlijden) is voor de meeste landen 6 maanden.

Hoe lang is een geboorteakte geldig?

Een uittreksel uit het bevolkingsregister (de Basisregistratie personen) heeft geen houdbaarheidsdatum. Er staat wel een datum op. Meestal mag een uittreksel maar 3 of 6 maanden oud zijn voor de organisatie die erom vraagt.

Hoe ziet een internationaal geboortecertificaat er uit?

De akte zelf is in het Nederlands, maar u kunt een internationaal uittreksel van de akte krijgen. Een internationaal uittreksel bevat de belangrijkste gegevens van de akte en heeft een toelichting in het Engels, Duits en Frans. Hebt u een vertaling nodig in een andere taal, dan moet u zelf een vertaler inschakelen.

Hoe lang duurt uittreksel geboorteregister?

Hoe lang duurt het

Aanvraag online: u ontvangt de akte binnen 10 werkdagen. Aanvraag per post: u ontvangt de akte binnen 4 weken.

Hoe kom ik aan een uittreksel geboorteregister?

Om een uittreksel aan te vragen, heeft u een geldig legitimatiebewijs nodig. U kunt een uittreksel uit de burgerlijke stand aanvragen bij de gemeente waar de akte is opgemaakt. Dat geldt ook als u daarna bent verhuisd of geëmigreerd.

45 gerelateerde vragen gevonden

Waar kan ik mijn geboorteakte aanvragen?

Een instantie vraagt u om een geboorteakte. U vraagt deze aan bij de gemeente waar u geboren bent. U krijgt vervolgens een afschrift of een meertalig (internationaal) uittreksel van de akte. De originele akte blijft eigendom van de gemeente.

Wat is een afschrift van de geboorteakte?

Een uittreksel of afschrift van de burgerlijke stand is een schriftelijk bewijs van bijvoorbeeld een geboorte of huwelijk. U vraagt dit aan bij de gemeente waar de gebeurtenis plaatsvond. Gemeenten leggen belangrijke gebeurtenissen in een mensenleven vast in de burgerlijke stand.

Hoe lang duurt uittreksel?

De post doet er ongeveer 48 uur over. Het uittreksel kost € 21,70. Het uittreksel is gratis als u het nodig hebt voor een pensioenfonds.

Hoe snel BRP?

U vraagt een uittreksel Basisregistratie Personen (BRP) online aan via uw DigiD. Bij de aanvraag wordt u meteen verzocht om vooraf via iDEAL € 5,- te betalen. De gemeente stuurt het uittreksel Basisregistratie Personen binnen 2 werkdagen per post naar u op. Houd rekening met de termijnen van postbezorging.

Waar staat je geboortetijd?

De geboortetijd staat meestal aangegeven op je geboortekaartje. Je kunt je geboortetijd opvragen bij de Burgelijke Stand van de gemeente waar je geboren bent. Als de aangifte gedigitaliseerd is door je oude gemeente kun je hem vaak opvragen bij de gemeente waar je nu woont.

Hoe ziet een geboorteakte eruit?

geboorteplaats. gegevens van de persoon die de aangifte heeft gedaan (meestal is dat de vader, maar soms is dat de moeder of iemand die bij de geboorte aanwezig was) de datum van aangifte en de naam van de ambtenaar die de akte heeft opgemaakt.

Hoe duur is een geboorteakte?

Kosten. Een akte kost € 14,30 (tarief 2022). Online: u kunt betalen met iDEAL, Visa of MasterCard.

Hoe lang duurt aanvraag uittreksel BRP Groningen?

Direct online aanvragen

U logt in met uw DigiD. Vul de gegevens in en geef aan welke informatie op het uittreksel moet staan. U betaalt het uittreksel online met iDEAL. U krijgt het uittreksel binnen 5 werkdagen per post thuisbezorgd.

Wat is een Woonhistorie?

Woonhistorie (vanaf 1-10-1994)

Op dit uittreksel staan de adressen vermeld waar u heeft gewoond vanaf 1 oktober 1994. Dit is de datum waarop uw gegevens elektronisch worden bijgehouden.

Hoe kom ik aan Basisregistratie personen?

Uw persoonsgegevens of van uw kinderen inzien

Dan kunt u op MijnOverheid.nl onder 'Persoonlijke gegevens' zien hoe u of uw kinderen geregistreerd staan in de BRP. Hiervoor moet u zich eerst aanmelden met een DigiD. Heeft u geen DigiD? Registreer u dan eerst via Digid.nl.

Wat is een historisch Adresuittreksel?

In het uittreksel met historische adressen staat een overzicht van uw vorige woonadressen, zoals die bekend zijn in de basisregistratie personen van de gemeente. U kunt dit document bijvoorbeeld gebruiken voor woningcorporaties.

Wat kost een uittreksel burgerlijke stand?

Uittreksel Burgerlijke stand: € 14,30. U krijgt geen geld terug als u een uittreksel Burgerlijke Stand aanvraagt, terwijl de levensgebeurtenis niet in Alkmaar heeft plaatsgevonden. Er zijn dan wel kosten gemaakt om uw gegevens op te zoeken.

Wat staat er op een standaard uittreksel BRP?

In het uittreksel staan in ieder geval uw naam, adres, woonplaats, geboorteplaats en geboortedatum. Daarnaast kunt u indien nodig ook andere gegevens uit de Basis Registratie Personen op het uittreksel laten vermelden. U kunt het uittreksel aanvragen als u staat ingeschreven als inwoner bij de gemeente.

Welke uittreksels zijn er?

Er zijn 2 soorten uittreksels:
  • een uittreksel uit de basisregistratie personen (BRP): hierop staan gegevens zoals uw naam, geboortedatum, geboorteplaats en uw adres. ...
  • een uittreksel uit de registers van de burgerlijke stand: dit is een bewijs van een belangrijke gebeurtenis in uw leven.

Wat kan je met een geboorteakte?

De geboorteakte is het juridisch bewijs van de geboorte. Met dit bewijs heeft je kindje een identificatie en kun je je kindje bijvoorbeeld verzekeren, krijg je kinderbijslag en kun je je kindje inschrijven bij scholen.

Waar uittreksel BRP aanvragen?

Uittreksel Basisregistratie Personen (BRP) - (vroeger GBA)

Bijvoorbeeld uw naam en uw huidige adres. U vraagt dit uittreksel aan bij de gemeente waar u woont. Bij de aanvraag geeft u aan waarvoor u het uittreksel nodig hebt.

Wat kost een historisch uittreksel?

Een historisch uittreksel met gegevens van voor 1 januari 1994 kost € 29,95 (tarief 2022). Dit uittreksel moet handmatig worden samengesteld. Een historisch uittreksel met gegevens van 1 januari 1994 en later kost € 21,70 (tarief 2022).

Hoe download ik mijn BRP?

Hoe download ik een BRP?
  1. Log in op www.mijnoverheid.nl met uw DigiD.
  2. Menu selecteer identiteit Bekijk persoonsgegevens.
  3. Daar vindt u al uw gegevens uit de Basisregistatie Personen (BRP)
  4. Sla het op als een PDF bestand.
  5. Upload het op onze Uploadpagina via de e-mail die u van ons ontvangen heeft.

Wat staat er op een geboorteakte Nederland?

Uittreksel geboorteakte

Het uittreksel van de geboorteakte bevat uw huidige gegevens: naam, geslachtsnaam, geboorteplaats en geboortedatum. Uw afstamming (gegevens ouders) staat er niet op.

Wat is het verschil tussen geboorteakte en uittreksel?

Uittreksel: beperkte informatie uit de akte. Afschrift: kopie van de hele akte met stempel en handtekening van de ambtenaar van de burgerlijke stand. Dit noemen we een 'gewaarmerkte kopie'.