Wanneer inschrijven bij KVK? | KVK

Hoe lang duurt aanvragen uittreksel KVK?

Gevraagd door: Stijn Vrancken  |  Laatste update: 4 februari 2024
Score: 4.8/5 (34 stemmen)

Dit hangt af van het soort uittreksel dat je bestelt. De inzien versie (niet gewaarmerkt) verschijnt direct op je scherm. Het digitaal gewaarmerkte uittreksel ontvang je als pdf binnen 10 minuten per e-mail. Het papier gewaarmerkte uittreksel sturen we dezelfde dag nog op, als je op werkdagen vóór 15.00 uur bestelt.

Wat kost een uittreksel van KVK?

Stel dat je een eenmanszaak hebt en uiteindelijk dit omzet naar vof, dan ben je dus dit bedrag ook verschuldigd. We zien vaak dat er direct ook een uittreksel kvk wordt gekocht, direct na de inschrijving van je bedrijf. Hiervoor betaal je €15 voor.

Hoe krijg ik mijn uittreksel KVK?

Een uittreksel Handelsregister van je eigen of een ander bedrijf bestel je eenvoudig online.
  1. Zoek het bedrijf op in het Handelsregister via de bedrijfsnaam of het KVK-nummer.
  2. Selecteer het bedrijf.
  3. Kies voor 'uittreksel Handelsregister' en de gewenste variant.
  4. Rond de bestelling af.

Is een KVK uittreksel gratis?

Kies je eenmanszaak om je gegevens eenvoudig en gratis te bekijken. De gegevens die je online inziet, komen overeen met de gegevens zoals deze op het uittreksel Handelsregister worden getoond.

Waarom betalen voor uittreksel KVK?

Een gewaarmerkt uittreksel Handelsregister biedt zekerheid dat het uittreksel afkomstig is uit het Handelsregister van KVK. Het is een officieel bewijs van inschrijving. Sommige instanties vragen daarom om een gewaarmerkt uittreksel.

17 gerelateerde vragen gevonden

Hoe lang is een uittreksel KVK geldig?

Een uittreksel uit het bevolkingsregister (de Basisregistratie personen) heeft geen houdbaarheidsdatum. Er staat wel een datum op. Meestal mag een uittreksel maar 3 of 6 maanden oud zijn voor de organisatie die erom vraagt.

Is KVK uittreksel anoniem?

U kunt in het aanvullende rapport van bedrijven-uittreksel ook inzien welke merken geregistreerd zijn door bedrijven. Het KVK uittreksel kan direct gedownload worden. Hier heeft u geen KVK inschrijving of account voor nodig. Een aanvraag kan direct anoniem worden verwerkt.

Kan je online een KVK aanvragen?

Hoe u zich kunt inschrijven bij KVK hangt af van uw rechtsvorm: Zzp'ers kunnen zich online inschrijven en daarna een afspraak maken bij een KVK-kantoor. Een medewerker controleert daar uw legitimatiebewijs en uw inschrijving.

Wat is een recent uittreksel KVK?

Het officiële bewijs van de inschrijving van jouw onderneming in het Handelsregister, heet een uittreksel. De KVK vraagt je om gegevens door te geven zoals onder andere de naam van je organisatie, adres- en contactgegevens, het aantal medewerkers en de gegevens van alle vestigingen.

Hoe weet ik of iemand staat ingeschreven bij de KVK?

De eigenaren, vennoten, bestuurders en/of gevolmachtigden van een bedrijf vind je in het uittreksel Handelsregister. Hierin staan ook andere actuele bedrijfsgegevens zoals adres, bedrijfsactiviteiten, aantal werkzame personen en oprichtingsdatum.

Kan je online uitschrijven bij KVK?

Uw eenmanszaak kunt u online uitschrijven . Zoek en selecteer het bedrijf dat u wilt uitschrijven en volg de stappen.

Hoeveel btw op uittreksel KVK?

Het uittreksel Handelsregister is vrijgesteld van btw en het betreft een anonieme bestelling. Om deze redenen ontvang je geen factuur van ons. Je vindt de betaling terug op je bankafschrift of het afschrift van de creditcard. Dit afschrift kun je als betaalbewijs gebruiken.

Wat doet de KVK met mijn gegevens?

KVK registreert diverse gegevens zoals de naam, de contactgegevens en functionarissen. Elke inschrijving krijgt een uniek KVK-nummer. De meeste gegevens zijn openbaar zodat je kunt achterhalen of het bedrijf bestaat, wie verantwoordelijk is en waar het bedrijf is gevestigd.

Hoeveel mag je bijverdienen zonder ingeschreven te zijn bij KVK?

Let op! Is uw omzet per kalenderjaar maximaal € 1.800, bent u niet verplicht uw onderneming aan te melden bij de Kamer van Koophandel en hebt u dit ook niet gedaan, én hebt u geen btw betaald die u in aftrek wilt brengen? Dan bent u niet verplicht u als btw-ondernemer aan te melden bij de Belastingdienst.

Hoe duur is KVK per maand?

Voor een eenmanszaak gaat het om 75 euro. Je betaalt dat bedrag eenmalig voor de inschrijving in het Handelsregister. Het zijn kosten die de KvK berekent om het register te kunnen beheren.

Kan de KVK je weigeren?

Kan de KVK een inschrijving weigeren? Ja, de KvK heeft altijd het recht om een inschrijving te weigeren. Dit kan bijvoorbeeld als er 'gerede twijfel is over de juistheid van een opgave'.

Hoe lang bewaart KVK gegevens?

Handelsregistergegevens worden eeuwig bewaard.

Hoe vraag ik een uittreksel aan?

De burgerlijke stand maakt akten (officiële documenten) op van belangrijke gebeurtenissen in uw leven. U vraagt een afschrift of uittreksel van deze akten aan bij de gemeente die de akte opmaakte.

Waar vind ik mijn inschrijving KVK?

De gegevens van je eigen inschrijving of een uittreksel Handelsregister van je eigen bedrijf vind je niet terug bij Mijn account. Je kunt een uittreksel Handelsregister van je eigen bedrijf aanvragen. Heb je een eenmanszaak? Log in met je DigiD bij Mijn eenmanszaak en je gegevens worden gratis getoond.

Kun je een bedrijf hebben zonder KVK?

Kun je starten zonder een KVK-inschrijving? Je kan een onderneming starten zonder KVK. Net zoals sommigen ook freelancer worden zonder KVK, of zzp'en zonder KVK.

Wat moet je meenemen naar de KVK?

Meenemen naar je afspraak
  • Het ingevulde formulier waarmee je je nieuwe onderneming inschrijft.
  • De ingevulde formulieren voor de UBO's.
  • Indien nodig, een door 2 partijen ondertekende kopie van je huur- of koopovereenkomst of een toestemmingsverklaring.
  • Een geldig legitimatiebewijs.

Is een ZZP er een eenmanszaak?

Freelancers en zzp'ers (Zelfstandigen Zonder Personeel) vallen onder de vorm eenmanszaak, tenzij je iets anders regelt. Je legt je rechtsvormen vast bij de KvK tijdens je inschrijving.

Kan je zien wie je KvK bekijkt?

Kan dat? Nee, dit is niet mogelijk. KVK is verplicht de openbare gegevens uit het Handelsregister te verstrekken. Een lijst verstrekken met informatie over wie het register heeft geraadpleegd, mag echter niet omdat in een dergelijke lijst gegevens staan die niet openbaar zijn.

Kan je 2 bedrijven op 1 adres hebben?

Onderneming starten met meerderde handelsnamen

Men stelt ons regelmatig de vraag of het mogelijk is om meerdere handelsnamen op één registratieadres in te schrijven. Het antwoord is duidelijk: ja, dat kan.

Wat gebeurd er als je geen KvK hebt?

Gevolgen niet inschrijven KvK

Als jij je niet inschrijft kan dat gevolgen hebben. De Belastingdienst grijpt in als je wel ondernemer bent, maar jij je niet inschrijft. De Belastingdienst kan aan je inkomsten vaststellen dat je ondernemer bent (geweest). Dat betekent dat je omzetbelasting moet afdragen (btw).