Aanvraag Uittreksel Basisregistratie Personen (BRP)

Hoe krijg ik een BRP uittreksel?

Gevraagd door: Ties Wijland  |  Laatste update: 11 mei 2023
Score: 4.1/5 (44 stemmen)

U vraagt een uittreksel Basisregistratie Personen (BRP) online aan via uw DigiD. Bij de aanvraag wordt u meteen verzocht om vooraf via iDEAL € 5,- te betalen. De gemeente stuurt het uittreksel Basisregistratie Personen binnen 2 werkdagen per post naar u op.

Hoe download ik uittreksel BRP?

Dat kan door in te loggen op MijnOverheid.nl. Of vraag bij uw gemeente na hoe uw persoonsgegevens in de BRP staan geregistreerd. U kunt uw persoonsgegevens in de BRP via MijnOverheid.nl bekijken. Of door een afspraak te maken aan de balie van uw gemeente.

Wat kost een uittreksel BRP bij mijn online loket?

Een uittreksel uit de Basisregistratie Personen (BRP) kost € 22,40 (tarief 2023). Dit zijn de betalingsmogelijkheden: online: u kunt betalen met iDEAL, Visa of MasterCard.

Waar uittreksel BRP aanvragen?

U vraagt een uittreksel uit het bevolkingsregister (de Basisregistratie personen) aan in de gemeente waar u woont.

Hoe krijg ik een uittreksel BRP?

U kunt online een uittreksel BRP aanvragen . Log in met uw DigiD. U kunt betalen met creditcard of iDEAL. Na ontvangst van betaling stuurt de gemeente het uittreksel binnen enkele werkdagen naar het adres dat op het uittreksel staat vermeld.

32 gerelateerde vragen gevonden

Kan je een BRP online aanvragen?

Vanaf nu is het mogelijk om een aangevraagd uittreksel basisregistratie personen (BRP) digitaal te ontvangen in MijnOverheid. Via de website is het mogelijk om veel producten digitaal aan te vragen. Zo ook een uittreksel voor de basisregistratie personen (BRP), ook wel uittreksel bevolkingsregister genoemd.

Kan je een uittreksel online aanvragen?

U vraagt een uittreksel uit de Basisregistratie Personen (BRP) aan bij de gemeente waar u woont. U vraagt uw uittreksel aan via de knop 'Uittreksel aanvragen'. U logt in met uw DigiD en betaalt met iDeal.

Hoe lang wachten uittreksel BRP?

Een uittreksel uit het bevolkingsregister (de Basisregistratie personen) heeft geen houdbaarheidsdatum. Er staat wel een datum op. Meestal mag een uittreksel maar 3 of 6 maanden oud zijn voor de organisatie die erom vraagt. U vraagt dit na bij de organisatie die het uittreksel van u wil hebben.

Wat heb je nodig voor een uittreksel?

Er zijn 2 soorten uittreksels:
  • een uittreksel uit de basisregistratie personen (BRP): hierop staan gegevens zoals uw naam, geboortedatum, geboorteplaats en uw adres. ...
  • een uittreksel uit de registers van de burgerlijke stand: dit is een bewijs van een belangrijke gebeurtenis in uw leven.

Welk uittreksel BRP voor huurwoning?

Welke documenten heb ik nodig als ik een vrije sector huurwoning krijg aangeboden?  Een historisch uittreksel uit de Basis Registratie Personen (BRP) van uw gemeente waaruit blijkt hoe lang u, uw partner en uw kinderen/medebewoners in uw huidige woning wonen en hebben gewoond.

Heb ik BRP nodig om het VK binnen te komen?

BRP's dienen als bewijs van het recht van de houder om in het VK te verblijven, te werken of te studeren , en de houder moet het aan de grens tonen, samen met zijn paspoort, wanneer hij buiten het VK reist en wanneer hij terugkeert naar het VK.

Welke BRP heb ik nodig?

Er zijn verschillende uittreksels Basisregistratie Personen (BRP). Welk uittreksel u nodig heeft, hangt af van uw situatie. Kies bij het aanvragen van een uittreksel waarvoor u het document nodig heeft. Op elk type uittreksel staan verschillende gegevens.

Hoe ziet een BRP eruit?

Het gaat om gegevens als naam, burgerservicenummer (BSN), geslacht, geboortedatum, geboorteplaats en adres. De Nederlandse overheid heeft deze gegevens nodig om bijvoorbeeld een paspoort, identiteitskaart of rijbewijs te kunnen maken.

Waarom een BRP uittreksel aanvragen?

U kunt een uittreksel BRP om verschillende redenen aanvragen. Bijvoorbeeld voor het afleggen van een examen, inschrijven voor een school of opleiding of inschrijving bij een woningbouwvereniging. De informatie die op een uittreksel uit de BRP is vermeld, hangt af van het doel waarvoor u het uittreksel nodig heeft.

Welke uittreksels BRP zijn er?

Soorten uittreksels
  • Standaard. Naam, geboortedatum, adres en woonplaats.
  • Woonhistorie. Historische adressen, naam, geboortedatum, adres, woonplaats. ...
  • Burgerservicenummer (BSN) BSN, naam, geboortedatum, geboorteplaats, adres, woonplaats.
  • Internationaal. ...
  • BRP gezag voor reizen met minderjarigen.

Moet ik mijn oude BRP inleveren?

Biometrische Verblijfsvergunning (BRP)

Wanneer uw BRP-kaart is verlopen, dient u deze terug te sturen naar UK Visas and Immigration (UKVI) . U hoeft dit niet te doen als uw BRP-kaart nog vóór de Geldig Tot-datum is, tenzij u specifieke instructies van UKVI ontvangt waarin u wordt gevraagd dit te doen.

Wat is BRP gemeente?

De Basisregistratie Personen (BRP) bevat persoonsgegevens van inwoners van Nederland (ingezetenen) en van personen die Nederland hebben verlaten (niet ingezetenen). Personen die korter dan 4 maanden in Nederland wonen kunnen ook als niet-ingezetenen in de BRP staan.

Is BRP verplicht?

Wanneer moet ik mij in de Basisregistratie Personen (BRP) laten inschrijven als ingezetene? Komt u langer dan 4 maanden in Nederland wonen, dan moet u zich als ingezetene laten inschrijven in de Basisregistratie Personen (BRP).

Is de BRP openbaar?

De gemeente houdt persoonsgegevens van u bij voor de uitvoering van overheidstaken. Uw gegevens worden opgeslagen in een landelijk systeem: de Basisregistratie Personen (BRP). Persoonsgegevens uit de BRP zijn niet openbaar. Alleen organisaties met een publieke of maatschappelijke taak kunnen gegevens opvragen.

Wie maakt er gebruik van BRP?

De Belastingdienst, pensioenfondsen en verzekeraars zijn voorbeelden van organisaties die gebruik mogen maken van de persoonsgegevens in de BRP. In de Wet Basisregistratie Personen staat beschreven welke organisaties voor welke taken gebruik mogen maken van de gegevens in de BRP.

Hoelang duurt inschrijving BRP?

Meestal wordt uw inschrijving binnen 4 weken verwerkt. U krijgt per post een bevestiging van uw inschrijving met daarbij een overzicht van uw geregistreerde gegevens en uw Burgerservicenummer (BSN).

Welke bedrijven bezit BRP?

Onze acht merken , Ski-Doo, Sea-Doo, Can-Am On-Road en Off-Road, Lynx, Rotax, Manitou, Alumacraft en Quintrex zijn iconisch in de motorsport- en scheepvaartindustrie.

Wie woont er allemaal op mijn adres?

Of hoeveel personen er ingeschreven staan? Nee, u kunt geen overzicht krijgen van wie er ingeschreven staan op uw adres. De gemeente geeft geen informatie over particulieren.

Is BRP eigendom van Bombardier?

BRP Inc. is de houdstermaatschappij van Bombardier Recreational Products Inc. , opererend als BRP, een Canadese fabrikant van sneeuwscooters, terreinwagens, side-by-sides, motorfietsen en waterscooters. Het werd opgericht in 2003, toen de divisie Recreational Products van Bombardier Inc.

Hoe kun je zien wie er op je adres staat ingeschreven?

Het is soms niet mogelijk een overzicht te krijgen van wie er op uw adres ingeschreven staan. Een overzicht is alleen op te vragen in de vorm van een uittreksel uit de Basisregistratie Personen (BRP). Ook kan het overzicht alleen afgegeven worden als alle bewoners op het adres familie van elkaar zijn.

Volgende artikel
Hoeveel luiers per dag 2 jaar?