Aanvraag Uittreksel Basisregistratie Personen (BRP)

Hoe kan ik mijn uittreksel aanvragen?

Gevraagd door: Jelte von Frijtag Drabbe Künzel M  |  Laatste update: 11 mei 2023
Score: 4.5/5 (29 stemmen)

U vraagt een uittreksel Basisregistratie Personen (BRP) online aan via uw DigiD. Bij de aanvraag wordt u meteen verzocht om vooraf via iDEAL € 5,- te betalen. De gemeente stuurt het uittreksel Basisregistratie Personen binnen 2 werkdagen per post naar u op. Houd rekening met de termijnen van postbezorging.

Hoe download ik uittreksel BRP?

Dat kan door in te loggen op MijnOverheid.nl. Of vraag bij uw gemeente na hoe uw persoonsgegevens in de BRP staan geregistreerd. U kunt uw persoonsgegevens in de BRP via MijnOverheid.nl bekijken. Of door een afspraak te maken aan de balie van uw gemeente.

Hoe vraag ik een uittreksel aan?

Een afschrift of uittreksel van deze akten vraagt u aan bij de gemeente die de akte opmaakte. Ook als u inmiddels niet meer in die gemeente woont. Voor het aanvragen, heeft u een geldig legitimatiebewijs nodig.

Wat kost een uittreksel BRP bij mijn online loket?

Een uittreksel uit de Basisregistratie Personen (BRP) kost € 22,40 (tarief 2023). Dit zijn de betalingsmogelijkheden: online: u kunt betalen met iDEAL, Visa of MasterCard.

Wat heb je nodig voor een uittreksel?

Er zijn 2 soorten uittreksels:
  • een uittreksel uit de basisregistratie personen (BRP): hierop staan gegevens zoals uw naam, geboortedatum, geboorteplaats en uw adres. ...
  • een uittreksel uit de registers van de burgerlijke stand: dit is een bewijs van een belangrijke gebeurtenis in uw leven.

38 gerelateerde vragen gevonden

Waar kan ik mijn uittreksel zien?

Inzage. U bent de enige die uw persoonlijke gegevens kan inzien via MijnOverheid. Uw gegevens zijn alleen toegankelijk nadat u heeft ingelogd met uw DigiD.

Kan ik online een uittreksel aanvragen?

Online aanvragen

U vraagt een uittreksel Basisregistratie Personen (BRP) online aan via uw DigiD. Bij de aanvraag wordt u meteen verzocht om vooraf via iDEAL € 5,- te betalen. De gemeente stuurt het uittreksel Basisregistratie Personen binnen 2 werkdagen per post naar u op.

Kan je uittreksel online aanvragen?

U vraagt een uittreksel uit de Basisregistratie Personen (BRP) aan bij de gemeente waar u woont. U vraagt uw uittreksel aan via de knop 'Uittreksel aanvragen'. U logt in met uw DigiD en betaalt met iDeal.

Wat is een digitaal uittreksel?

Een digitaal uittreksel is een officieel bewijs van inschrijving in het Handelsregister. Je krijgt informatie over de rechtspersoon, onderneming en vestiging(en). Je ziet naam, adres, oprichtingsdatum en in de meeste gevallen functionarissen van een bedrijf of organisatie.

Welke soorten uittreksels zijn er?

Soorten uittreksels
  • Standaard. Naam, geboortedatum, adres en woonplaats.
  • Woonhistorie. Historische adressen, naam, geboortedatum, adres, woonplaats. ...
  • Burgerservicenummer (BSN) BSN, naam, geboortedatum, geboorteplaats, adres, woonplaats.
  • Internationaal. ...
  • BRP gezag voor reizen met minderjarigen.

Hoe lang is een uittreksel geldig?

Een uittreksel uit het bevolkingsregister (de Basisregistratie personen) heeft geen houdbaarheidsdatum. Er staat wel een datum op. Meestal mag een uittreksel maar 3 of 6 maanden oud zijn voor de organisatie die erom vraagt. U vraagt dit na bij de organisatie die het uittreksel van u wil hebben.

Welke BRP voor huurwoning?

Welke documenten heb ik nodig als ik een vrije sector huurwoning krijg aangeboden?  Een historisch uittreksel uit de Basis Registratie Personen (BRP) van uw gemeente waaruit blijkt hoe lang u, uw partner en uw kinderen/medebewoners in uw huidige woning wonen en hebben gewoond.

Wat staat er op een uittreksel BRP?

U kunt een uittreksel opvragen van de Basisregistratie Personen (BRP). Dit is een verklaring dat u staat ingeschreven in de basisregistratie van de gemeente. Op het document staan de persoonsgegevens die bekend zijn bij de gemeente. Zoals uw adres.

Hoe ziet een BRP eruit?

Het gaat om gegevens als naam, burgerservicenummer (BSN), geslacht, geboortedatum, geboorteplaats en adres. De Nederlandse overheid heeft deze gegevens nodig om bijvoorbeeld een paspoort, identiteitskaart of rijbewijs te kunnen maken.

Wat kost een KKF uittreksel?

verzoek tot naamsonderzoek door KKF met reservering voor SRD 200,00 eenmalig en daarna SRD 100,00 per jaar Betaling voor deze diensten geschieden per kas van de KKF met medeneming van uitgeprint opdracht-formulier.

Waarom een uittreksel?

U kunt een uittreksel BRP om verschillende redenen aanvragen. Bijvoorbeeld voor het afleggen van een examen, inschrijven voor een school of opleiding of inschrijving bij een woningbouwvereniging. De informatie die op een uittreksel uit de BRP is vermeld, hangt af van het doel waarvoor u het uittreksel nodig heeft.

Hoelang aanvraag BRP?

Als u de aanvraag op een werkdag vóór 12.00 uur doet, dan versturen wij het uittreksel binnen 5 werkdagen. De post doet er ongeveer 48 uur over, maar soms langer. Bij een aanvraag op vrijdagmiddag (na 12.00 uur), zaterdag of zondag, gaat het uittreksel na het weekend op de post.

Hoe kan ik zien wie er bij mij ingeschreven staat?

Of hoeveel personen er ingeschreven staan? Nee, u kunt geen overzicht krijgen van wie er ingeschreven staan op uw adres. De gemeente geeft geen informatie over particulieren.

Is een KVK uittreksel gratis?

€ 8,45. Dit digitaal gewaarmerkte uittreksel is voorzien van een digitale ondertekening en juridisch gelijk aan een papieren uittreksel. Bestel je dit document om bij andere partijen aan te tonen dat je bedrijf is ingeschreven in het Handelsregister? Controleer dan eerst of een digitale versie geaccepteerd wordt.

Kan iedereen uittreksel KVK opvragen?

Een KVK-uittreksel is het bewijs dat een bedrijf officieel staat ingeschreven in het Handelsregister. Het KVK-uittreksel kan door iedereen worden ingezien of opgevraagd bij de Kamer van Koophandel.

Wie kan KVK uittreksel aanvragen?

Dit document is het bewijs dat jouw bedrijf officieel staat ingeschreven in het Handelsregister. Het KvK uittreksel kan door jou – als bedrijfseigenaar - of anderen worden ingezien of opgevraagd.

Wat is het verschil tussen geboorteakte en uittreksel?

Als u een akte aanvraagt, kunt u kiezen tussen een afschrift, uittreksel of internationaal uittreksel van de akte. De akte zelf blijft eigendom van de gemeente. Een afschrift is een kopie van de akte, een (internationaal) uittreksel is een samenvatting.

Wat is een standaard uittreksel?

Persoonsgegevens van ingezetenen in de BRP

Hun voornamen en achternamen, geslacht en burgerservicenummers. Uw nationaliteit en de reden voor het verkrijgen of verliezen van de Nederlandse nationaliteit. Het burgerservicenummer, de voornamen en achternaam, het geboorteland en het geslacht van uw partner.

Wat kost een rijbewijs uittreksel?

Kosten: Verlenging rijbewijs: € 90,- inclusief administratiekosten per 01 augustus 2021. Duplicaat rijbewijs: € 105,- inclusief administratiekosten per 01 augustus 2021. Internationaal rijbewijs: € 90,-- inclusief administratiekosten per 21 november 2021.

Kan je BRP downloaden?

Vanaf nu is het mogelijk om een aangevraagd uittreksel basisregistratie personen (BRP) digitaal te ontvangen in MijnOverheid. Via de website is het mogelijk om veel producten digitaal aan te vragen. Zo ook een uittreksel voor de basisregistratie personen (BRP), ook wel uittreksel bevolkingsregister genoemd.