Hoe u een klacht kunt indienen

Hoe kan ik een klacht indienen bij ZLM?

Gevraagd door: kand. Jennifer Huls  |  Laatste update: 21 november 2025
Score: 4.9/5 (54 stemmen)

U meldt de klacht via de website van ZLM Verzekeringen. U stuurt een brief naar: ZLM Verzekeringen, t.a.v. directie, Postbus 70, 4460 BA Goes. U belt met één van de klachtenbehandelaars van ZLM Verzekeringen. Als u telefonisch een klacht wilt indienen, neem dan contact op via telefoonnummer 0113 – 238 080.

Waar kan ik het beste een klacht indienen?

De Nationale ombudsman is er voor iedereen die een probleem heeft met de overheid of een overheidsinstantie. Zoals het UWV, de Belastingdienst, de politie of een gemeente. Sommige overheden hebben een lokale ombudsman. Weet u niet zeker bij wie u terecht kunt?

Is ZLM bereikbaar?

Waar kan ik terecht met vragen over Mijn ZLM? Voor vragen over Mijn ZLM kunt terecht bij ons team Klantadvies, telefoonnummer 0113 - 238 880. Zij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08.30 uur tot 17 uur.

Waar kan ik een klacht indienen bij de verzekeraar?

Je kunt dan de volgende dingen doen:
  1. Naar het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) Het Kifid is een onafhankelijke organisatie die gespecialiseerd is in het bemiddelen van en beslissen over geschillen tussen consumenten en verzekeraars. ...
  2. Klagen bij de Tuchtraad Verzekeraars. ...
  3. Rechter.

Hoe kan ik een klacht indienen tegen het ziekenfonds?

Bij voorkeur, vul het online-klachtenformulier in. U kan een papieren klachtenformulier verkrijgen per post na een aanvraag. Contacteer het Service Center Gezondheid telefonisch op 02 524 97 97.

33 gerelateerde vragen gevonden

Waar kan ik een klacht indienen tegen een verzekering?

Waar kan ik terecht als ik ontevreden ben over een verzekering?
  1. Stap 1: contact met de tussenpersoon.
  2. Stap 2: klachtendienst van de onderneming.
  3. Stap 3: Ombudsman van de verzekeringen.

Waar moet ik zijn voor een klacht indienen?

Wanneer u het slachtoffer bent geworden van een misdrijf, dan kunt u het best klacht indienen bij een politiedienst. Dat kan bij de politiedienst van uw eigen gemeente, maar ook in de gemeente waar het misdrijf gepleegd werd. Een politieambtenaar zal uw klacht noteren in een proces-verbaal.

Hoe kan ik mijn verzekeraar in gebreke stellen?

Ben je het niet eens met je verzekeraar, bespreek dat dan eerst samen. Kom je er samen niet uit, dan kun je formeel een klacht indienen. Op de website van de verzekeraar staat hoe dat moet. Als je er dan nog niet uitkomt, kun je terecht bij het Klachteninstituut Financiële Diensverlening (Kifid).

Is een klacht indienen gratis?

Bij het Klachtenloket voor Consumentenzaken kunt u gratis terecht voor informatie rondom uw vraag of klacht en krijgt u richtinggevend advies over welke stappen u het best kunt zetten.

Wat zijn de plichten van de verzekeraar?

Verzekeraars hebben wettelijke zorgplichten, zoals:
  • de generieke zorgplicht van art. 4:24a van de Wft;
  • de verplicht te verstrekken informatie bij levensverzekeringen van art. 60 Besluit Gedragstoezicht financiële ondernemingen (Bgfo);
  • de waarschuwingsplicht bij premiewanbetaling van art.

Is ZLM een goede verzekeraar?

ZLM Verzekeringen scoort het hoogst op de waardestrategie 'beste service' (4,20). Klanten zijn dus zeer tevreden over de dienstverlening van de organisatie.

Waarom zijn ZLM Verzekeringen zo goedkoop?

U betaalt een lage premie omdat wij regionaal werken en geen winstoogmerk hebben. Persoonlijk contact en snelle service vinden we vanzelfsprekend. Onze klanten ook.

Heeft ZLM een app?

Online schade melden Log in op je persoonlijke omgeving op de website van ZLM Verzekeringen en meld de autoschade online. Autoschade melden via App Download de App van ZLM Verzekeringen op je smartphone en meld je autoschade makkelijk en snel.

Hoe dien ik een officiële klacht in?

Indienen van uw klacht

U dient uw klacht in beginsel schriftelijk in bij het OM. Dat kunt u doen per brief of per e-mail. Het is verstandig om in uw brief of e-mail te vermelden over wie of over welke afdeling u klaagt. Beschrijft u verder precies wat er is gebeurd en wanneer.

Wat is een terechte klacht?

Het zijn klachten die direct over het product of de dienst gaan. 'Terechte' klachten zijn bijvoorbeeld: te laat geleverd, verkeerde aantallen geleverd. Over het algemeen wordt dit soort klachten naar behoren opgelost. onterecht zijn alle andere klachten.

Wat is de Geschillencommissie Verzekeraars?

Geschillencommissie Schadeverzekeraars

De geschillencommissie bestaat uit juristen en schadebehandelaars van verschillende verzekeraars. Een vaste regel is dat als de eigen maatschappij bij het geschil betrokken is, de werknemer van deze maatschappij niet bij de uitspraak aanwezig mag zijn.

Waar kan ik een klacht indienen?

Aangifte doen of een klacht indienen

Als slachtoffer of getuige van een misdrijf kan je aangifte doen of klacht indienen bij de politie. Dit kan gebeuren op de plaats van de feiten als de politie aanwezig is of in een politiekantoor.

Welke soorten klachten zijn er?

Er zijn verschillende soorten klachten: de gegronde klacht, de ongegronde klacht en de subjectieve klacht.

Wat wordt er onder een klacht verstaan?

Een uiting van ontevredenheid over de manier van handelen of het niet handelen van een overheidsinstantie.

Waar kan ik een klacht indienen over mijn verzekering?

Wanneer u als consument een klacht heeft over een financieel product of een financiële dienst, kunt u deze indienen bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening, kortweg Kifid. Bij Kifid kunt u terecht voor klachten en geschillen over verzekeringen, hypotheken, leningen, financieringen en beleggingen.

Hoe kan ik in beroep gaan tegen mijn verzekering?

U en uw verzekeraar zijn verplicht om u aan de uitspraak te houden, bij een bindend oordeel. Als uw klacht betrekking heeft op een bedrag van 25000 euro of meer, dan kunt u in beroep gaan tegen een bindend oordeel van de geschillencommissie. U doet dit bij de Commissie van Beroep tegen een bijdrage van 500 euro.

Hoe kan ik een beslissing van mijn verzekeraar aanvechten?

U kunt een klacht indienen als je het niet eens bent met de beslissing, bijvoorbeeld bij de Ombudsman van de Verzekeringen of bij Unia, het Interfederaal Gelijkekansencentrum. Mocht je willen terugkomen op je beslissing: je kunt een recent afgesloten contract binnen een bepaalde (korte) termijn annuleren.

Wat als de verzekering niet reageert?

Stuur een herinnering naar uw verzekeraar als uw verzekeraar niet binnen de drie maanden reageert. U moet dus zelf de afloop van de termijn van drie maanden in de gaten houden, zodat u bij het uitblijven van een gemotiveerd antwoord van de verzekeraar, hem een herinnering kan sturen.

Heeft verzekeraar zorgplicht?

Zorgverzekeraars hebben een zorgplicht.

De zorgverzekeraar moet er bovendien voor zorgen dat de zorg van goede kwaliteit is en dat iedereen op tijd en binnen redelijke afstand de zorg krijgt die nodig is.

Welke verzekeraar accepteert iedereen?

Blijft de CIS-registratie staan? Dan kunt u eigenlijk alleen maar terecht bij verzekeringsmaatschappij De Vereende. Deze verzekeringsmaatschappij verzekert de bijzondere risico's, waar reguliere verzekeringsmaatschappijen meestal afhaken. De Vereende heeft een ruimer acceptatiebeleid en accepteert bijna iedereen.